مجله وبپوش فروشگاه وبپوش تماس با ما

 

آشنایی با استایل خیابانی + ایده استریت استایل مردانه

اگر تنها مقدار کمی در ارتباط با دنیای مد و فشن اطلاعات داشته و نسبت به آن کنجکاو باشید، حتماً تا الان اسم استایل خیابانی را شنیده‌اید. در واقع، استایل خیابانی یا استریت استایل  (street style) از استایل‌های محبوب است که از فرهنگ و تمدن بریتانیا سرچشمه گرفته و در دنیای مد و فشن از طرفداران زیادی برخوردار است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم توضیحاتی برای آشنایی بیشتر با استایل خیابانی ارائه دهیم. اگر به موارد این موضوع علاقه‌مند هستید با ما همراه باشید.

استایل خیابانی (street style) چیست؟

برای پاسخ به این سؤال که استریت استایل چیست، باید بدانید که به طور کلی استایل خیابانی بر پایه هویت هر شخص و فردگرایی و به وجود آمده، و به‌هیچ‌عنوان به مد موجود یا ترند هر دوره وابسته نیست؛ این استایل یک استایل زنده است که در هر زمان به صورت مداوم در حال تغییر است.
 
امروزه در قرن بیست و یکم با وجود پدیده‌هایی همچون رسانه‌های اجتماعی و اینترنت، چهره دنیای مد تغییر پیدا کرده و این وسایل ارتباط‌ جمعی در کنار فعالیت انواع بلاگر‌ها و اینفلوئنسر‌ها در فضای اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی باعث شده که جوانان راحت‌تر بتوانند با استفاده از استایل خیابانی هویت و شخصیت خود را تثبیت کنند و این نوع استایل بیشتر به افراد مختلف شناسانده شود. مهم‌ترین نقاط جهان که در شکل‌گیری استایل‌های خیابانی نقش مهمی دارند، شامل شهر‌های زیر است:
  • لندن: لندن به عنوان مرکز تولد استایل خیابانی یکی از شهر‌های مهم برای این استایل به شمار می‌رود. همچنین چهره‌های سلطنتی کشور بریتانیا مثل کیت میدلتون و مگان مارکل همواره جزء افرادی هستند که استایل‌های خیابانی آن‌ها زیاد مورد توجه قرار می‌گیرد و وایرال می‌شود.
  • پاریس: به طور کلی پاریس مرکز فشن در اروپاست و همواره یک شهر رمانتیک برای عاشقان مد به شمار می‌رود. برند‌های پوشاک این شهر و مدل لباس پوشیدن افراد در پاریس همیشه مورد تقلید مردم سایر شهر‌ها و کشور‌ها بوده و هست.
  • نیویورک: یکی از شهر‌هایی که در آن هفته مد برگزار می‌شود، نیویورک است. به طور کلی مردم این شهر وقت زیادی روی طراحی استایل‌های خیابانی صرف می‌کنند و این استایل‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر روی مد و فشن در سایر کشور‌ها داشته باشد.
  • ژاپن: با وجودی که ژاپن مرکز مد در مشرق زمین است اما مد و فشن در مغرب‌زمین (کشور‌های اروپایی و آمریکا) را نیز همیشه تحت‌تأثیر خود قرار داده و این تأثیر با فعالیت‌های طراحان معروف این کشور مانند ایسی میاکه ری کاواکوبو و ... بیشتر شده است. البته امروزه استایل خیابانی ژاپنی بیشتر تحت‌تأثیر رسانه‌های این کشور است.
  • میلان: میلان یکی دیگر از مراکزی است که به صورت سالانه در آن رویداد هفته مد برگزار می‌شود. برند‌های مطرحی نیز در این رویداد‌ها شرکت می‌کنند که در گسترش مد خیابانی بسیار تأثیرگذار بودند و در استایل خیابانی تهران نیز رد پای آن بسیار پررنگ است.

استایل خیابانی

تاریخچه استایل خیابانی

ایجاد اولین استایل‌های خیابانی به سال‌های پس از پایان جنگ جهانی دوم، در خیابان‌های لندن بازمی‌گردد؛ زمانی که سبک زندگی افراد به یکباره تغییر کرده و فردیت انسان‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرد. اولین کسانی که با استایل‌های خیابانی وارد جامعه شدند، جوانان و نوجوانانی بودند که از درآمد شخصی برخوردار بودند، اما نیاز داشتند که هویت خود را اثبات کنند و این اثبات هویت را در نحوه و نوع لباس پوشیدن‌شان پیدا کردند. در واقع استایل خیابانی توانست یک تغییر بزرگ در پوشش افراد ایجاد کند. قبل از جنگ جهانی دوم افراد غالباً از لباس‌های یکسان، مدل مو و آرایش یکسان استفاده می‌کردند اما این شرایط پس از به وجود آمدن استایل خیابانی به طور کلی تغییر پیدا کرد و دنیای مد به سمت دیگری پیش رفت.

ایده استایل خیابانی مردانه شیک

در قسمت‌های قبلی در ارتباط با ارزش استایل خیابانی، محبوبیت آن و تاریخچه به وجود آمدنش صحبت کردیم، اما سؤالی که در این جا به وجود می‌آید این است که چگونه باید یک استایل خیابانی شیک داشته باشیم؟ به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی آپشن‌هایی که می‌تواند باعث زیبا‌تر شدن یک استریت استایل مردانه شود، صحبت کنیم.
 
ایده‌ اول؛ کلاه در استایل خیابانی: به طور کلی توصیه می‌شود اگر می‌خواهید یک استایل خیابانی زیبا داشته باشید از کلاه کمک بگیرید. کلاه‌هایی که می‌توان از آن‌ها در استایل خیابانی مردانه استفاده کرد، شامل کلاه‌های کلاسیک، کلاه لبه‌های صاف، کلاه‌های اسنپ‌بک و کلاه‌های پنل فایو هستند.
 
ایده‌ دوم؛ استفاده از کفش‌های کتانی: یکی از الزامات داشتن یک استایل خیابانی مردانه زیبا استفاده از کفش‌های کتانی و اسپرت است. این کفش‌ها زیبایی منحصربه‌فردی به استایل شما می‌دهد.
 
ایده‌ سوم؛ توجه به رنگ لباس: یکی از مواردی که در استایل‌های خیابانی موردتوجه قرار می‌گیرد این است که لباسی که برای مردان استفاده می‌شود بهتر است ساده و تک رنگ باشد، و از چندین رنگ یا طیف رنگی تشکیل نشده باشد.
 
ایده‌ چهارم؛ خودداری از چاپ طرح بزرگ بر روی لباس: چاپ طرح‌های بزرگ بر روی لباس‌ها، باعث می‌شود که استایل شما از حالت استایل خیابانی خارج شود اما وجود چاپ‌های کوچک باعث زیبایی یک استایل خیابانی می‌شود.
 
ایده پنجم؛ سویشرت یا پلیور: یکی دیگر از مواردی که همواره در استایل خیابانی افراد وجود داشته، سویشرت‌ها و پلیور‌ها است که می‌تواند برای شما یک استریت استایل جذاب به وجود بیاورد.
 
ایده‌ ششم؛ استفاده از شلوار‌های ساق کوتاه: شلوارهای ساق کوتاه همواره به عنوان یکی از آیتم‌های بسیار جذاب در استریت استایل مردانه معرفی می‌شود.
 
ایده هفتم؛ پیراهن‌های طرح دار: چنین پیراهن‌هایی نیز می‌تواند برای مردان یک استریت استایل زیبا فراهم آورد که استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود.
 
ایده‌ هشتم؛ اکسسوری‌های جذاب: به طور کلی استفاده از اکسسوری‌های خاص و زیبا کمک می‌کند که شما یک استایل خیابانی بهتری داشته باشید. اکسسوری‌هایی مثل کمربند‌های دارای طرح‌های خاص، گردنبند، انگشتر‌های منحصربه‌فرد و ...
 
ایده‌ نهم؛ لباس سفید: یکی دیگر از آیتم‌های بسیار جذاب برای مردان پیرهن‌های سفید است. این نوع لباس را می‌توان با هر نوع آیتم دیگری ست کرد و یک استایل خیابانی زیبا خلق کرد.
 
ایده‌ دهم؛ پیراهن‌های آستین کوتاه: به طور کلی ‌ایده پیراهن‌های آستین یکی از ایده‌های دوست داشتنی در سبک استایل خیابانی است که افراد زیادی این ایده را به کار می‌بندند و از این آیتم در استریت استایل خودشان کمک می‌گیرند.

استایل خیابانی چیست
 

استایل خیابانی مناسب ایران

نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که همیشه در برخورد اول، ظاهر و نوع لباس پوشیدن می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی روی دیگران داشته باشد. داشتن ظاهری خاص و منحصربه‌فرد و در عین حال شیک و جذاب کار سختی نیست؛ کافی است به جزئیات کوچکی که تفاوت ایجاد می‌کنند، دقت کنید.
 
در اینجا به چند نکته کوتاه اشاره می‌کنیم که با رعایت آن می‌توانید استایل خیابانی جذابی داشته باشید.
 
  • تیشرت سفید و شلوار جین، این یک ترکیب کلاسیک است که همیشه جذابیت خود را حفظ می‌کند. در انتخاب سایز تیشرت دقت کنید که نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد. شلوار جین باید روی کفش قرار بگیرد.
  • اگر پیراهن مردانه را ترجیح می‌دهید، از تا زدن آستین‌ها غافل نشوید. بالا زدن آستین، حالتی دوستانه، راحت و قابل دسترس به استایل شما می‌بخشد.
  • ترکیب تیشرت تک رنگ و شلوارهایی با رنگ مکمل یکی از محبوب‌ترین و زیباترین استایل‌های خیابانی مردانه در تابستان است که در عین ساده و دردسترس بودن، زیبایی خاصی دارد، به طور مثال می‌توان از یک تیشرت مشکی، شلوار طوسی و کفش اسپرت یک استریت استایل عالی ساخت
  • ترکیب سویشرت‌ها و شلوارهای جین، یکی دیگر از ترکیبات استریت استایل‌های دوست‌داشتنی است که برای فصل‌های سرد کاربرد دارد و می‌تواند استریت استایل زیبایی بسازد.
  • ترکیب شلوارهای طرح‌دار اسپرت با تیشرت‌های ساده یکی دیگر از استریت استایل‌هایی است که اکثر افراد و سلیقه‌ها آن را می‌پسندند. به عنوان مثال می‌توان پوشیدن لباس سفید با شلوار ارتشی سبز رنگ را پیشنهاد داد که در میان افراد مختلف بسیار محبوب است.
جمع‌بندی
استریت استایل از محبوب‌ترین استایل‌های دنیای مد و فشن است که تنوع بسیار بالایی دارد و هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. این استایل از خیابان‌های بریتانیا شروع شده و امروزه به لطف گسترش اینترنت و فعالیت بلاگرها و ... در تمام دنیا طرفداران خود را دارد. استایل خیابانی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و خوشبختانه برای ست کردن آن نیازی به هیچ ترندی ندارید و می‌توانید به راحتی از سلیقه شخصی خود استفاده کنید.

نظرات