مجله وبپوش فروشگاه وبپوش تماس با ما

 

آشنایی با استایل غیر رسمی مردانه + ایده‌های شیک

استایل غیر رسمی آقایان یا کژوال ساده‌ترین لباس‌‌هایی هستند که می‌توانید برای پوشیدن انتخاب کنید. استایل رسمی هم لباس‌هایی مثل کت و شلوارهای لوکس هستند که برای موقعیت‌‌های خاص کاربرد دارند. در این میان استایل نیمه رسمی آقایان هم وجود دارد که نه به اندازه استایل کژوال راحتی و ساده است و نه به اندازه استایل رسمی، اتوکشیده و شاهانه!

در این مقاله قصد داریم درباره تیپ غیر رسمی آقایان و تیپ نیمه رسمی آقایان صحبت کنیم، ابتدا توضیح می‌دهیم این تیپ چیست و چه لباس‌‌هایی در آن کاربرد دارد. بعد از آن به سراغ ایده‌ها و نکاتی که باید درباره استایل غیررسمی بدانید، صحبت خواهیم کرد.

استایل غیر رسمی مردانه چیست؟

ساده‌ترین تعریف برای استایل غیر رسمی این است: هر چیزی که پوشیدن آن در استایل رسمی سنتی ممنوع باشد را می‌توانیم به عنوان یک لباس مناسب برای تیپ غیررسمی آقایان بشناسیم.

لباس‌هایی که در این نوع استایل استفاده می‌شوند، راحت هستند و برای استفاده روزمره کاربرد دارند. اگر مدیر یک سازمان یا کارمند دولتی نباشید یا یونیفرم خاصی برای سازمانتان نپوشید، احتمالا ترجیح می‌دهید برای محل کار هم از همین استایل دوست‌داشتنی استفاده کنید و تیپ نیمه رسمی مردانه داشته باشید.

استایل غیر رسمی مردانه ایرانی تنها استایلی است که در آن می‌توانید هر آنچه دوست دارید را بپوشید. البته باید به هماهنگی بین لباس‌ها هم توجه داشته باشید. منظور از هر چیزی که می‌خواهید این است که در استایل نیمه رسمی مردانه ایرانی مجبور نیستید لزوما پیراهن بپوشید یا استفاده از شلوار اسپرت و جین برایتان محدودیتی ندارد.

استایل غیر رسمی مردانه چیزی است که هم می‌‌تواند خیلی ساده باشد و هم می‌تواند با ماجراجویی و هیجان همراه شود. مثلا آقایان معمولا برای کارهای روزمره یک پیراهن یا تیشرت به همراه راحت‌ترین شلوار جین یا کتانی که دارند،‌ می‌پوشند. اما زمانی که نوبت به مسافرت می‌شود،‌ به سراغ استایلی با رنگ‌های گرم، شلوارها و کفش‌های اسپرت می‌روند و کاملا مشخص است چقدر هیجان‌زده هستند.

تیپ نیمه رسمی مردانه

ویژگی‌های استایل غیر رسمی مردانه

استایل‌های غیر رسمی قاعده قانون خاصی ندارند. هر چیزی که تصور می‌کنید به استایلتان می‌آید و احساس خوبی برایتان دارد، بهترین لباسی است که می‌توانید بپوشید. اما برای راهنمایی بیشتر و استایل حرفه‌ای‌تر و اینکه بدانیم لباس نیمه رسمی چیست در ادامه چند نکته را از بهترین طراحان مد و فشن دنیا درباره تیپ غیر رسمی آقایان را ارائه می‌دهیم:

  • مشخص کنید برای چه موقعیتی لباس انتخاب می‌کنید؛ قرار است شخصیت خود را به عنوان فردی قابل اطمینان نشان دهید یا فردی با انرژی بالا و پرهیجان؟ لباسی را انتخاب کنید که با هدف و موقعیتی که در آن قرار می‌گیرید، هماهنگ باشد.
  • هنگام انتخاب لباس‌های مناسب برای تیپ غیر رسمی مردانه، به اندام و استایل بدنی خود توجه داشته باشید.
  • حتما رنگ‌های ضروری برای لباس‌های کژوال را در کمد خود داشته باشید،‌ مثلا سفید کلاسیک یک رنگ پایه است و حتما باید پیراهن و تیشرت و پولوشرت سفید در کمد لباستان وجود داشته باشد. بعد از آن هم به سراغ رنگ‌های خنثی بروید که می‌توانند با هر استایلی ست شوند. خرید لباس‌هایی با رنگ‌های خاص را در اولویت سوم قرار دهید.
  • در کمد خود چند آیتم گران‌بها و همیشگی داشته باشید. عمر برخی از لباس‌ها برای یک فصل است و بعد از آن دیگر پوشیده نمی‌شوند، صرف هزینه زیاد برای خرید این دسته از لباس‌‌ها اشتباه است. به جای آن سعی کنید لباس‌‌ها و اکسسوری‌هایی ارزشمند بخرید که برای زمان‌های مختلف کاربرد داشته باشند. مثلا به جای خرید چند ساعت ارزان‌ قیمت با کیفیت پایین، یک ساعت لوکس بخرید و در استایل‌های مختلف به عنوان اکسسوری از آن استفاده کنید.
  • بعد از انتخاب لباس‌های پایه برای استایل، با یک یا دو آیتم منحصربه‌فرد، جلوه تیپتان را دوچندان کنید.
  • همیشه در انتخاب لباس، سبک شخصی خود را داشته باشید.
  • مطمئن شوید لباس‌هایتان بیش از حد تنگ، گشاد، کوتاه یا بلند نیستند. ناهماهنگی لباس‌‌ها با یکدیگر یا ناهماهنگی با اندام فرد بدترین اتفاقی است که می‌تواند در یک استایل وجود داشته باشد.

ایده‌های شیک استایل غیر رسمی مردانه

در ادامه ۷ ایده برای ایجاد بهترین تیپ غیررسمی مردانه ارائه می‌دهیم.

  • شلوار جین: این شلوارها یکی از مشخصه‌های اصلی استایل غیر رسمی هستند. مادامی که انتخاب شما این نوع شلوارها باشد، استایل شما کژوال خواهد بود. شلوار جین راسته ترند سال ۲۰۲۲ است.
  • تیشرت معمولی: این تیشرت‌ها در کمد لباس همه آقایان وجود دارند و جزو لباس‌‌های همه کاره محسوب می‌شوند. آن‌ها را هم می‌توان به تنهایی پوشید و هم با سایر لباس‌ها مثل پیراهن.
  • پولوشرت: اگر احساس می‌کنید تیشرت‌ها بیش از حد غیررسمی و راحت هستند،‌ به سراغ پولوشرت‌ها بروید. آن‌ها یک درجه رسمیت بیشتری دارند.
  • پیراهن کلاسیک: در نگاه اول به نظر می‌رسد این پیراهن‌ها برای آقایان بیشتر از ۳۵ سال کاربرد داشته باشد، اما اگر سرآستین‌ها را تا کنید و مطمئن شوید یقه زمانی که دو دکمه بالای پیراهن باز است،‌ خوب به نظر می‌رسد، می‌توانید در هر سنی از آن استفاده کنید.

تیپ نیمه رسمی آقایان

  • شلوار چینو: این شلوارهای کتانی مدل‌ها و دوخت‌های متنوعی دارند. برخی از دوخت‌های آن‌ها برای استایل غیر رسمی مردانه‌ای که به صورت حرفه‌ای طراحی شده،‌ ایده‌آل است.
  • لباس‌‌های بافتنی: بافتنی‌ها برای فصل‌هایی که هنوز هوا گرم نشده، بهترین انتخاب هستند. آن‌ها هم می‌توانند به عنوان لایه رویی تی‌شرت پوشیده شوند و هم به عنوان لایه زیرین یک ژاکت سبک.
  • هودی: هودی‌ها هم از دیگر نمادهای استایل کژوال هستند که در فصل‌های سرد کاربرد دارند. این لباس‌ها برای استایل روزمره مناسبند و حالتی ورزشی برای تیپ روزمره شما ایجاد می‌کنند.

کلام آخر

در این مقاله نکات استایل غیر رسمی مردانه را توضیح دادیم. این استایل نکته خاصی ندارد و جزو متداول‌ترین استایل‌هایی است که آقایان آن را انتخاب می‌کنند. این استایل برای اغلب موقعیت‌هایی که در طول روز با آن سر و کار دارید، مناسب است. البته لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید، باید با موقعیت مورد نظرتان هماهنگ باشد. مثلا بهتر است در محل کار استایل کژوال خود را با شلوار چینو و پیراهن‌های کلاسیک ایجاد کنید. استفاده از تیشرت‌های اسپرت، شما را بیش از حد غیر رسمی نشان می‌دهد و ممکن است مخاطبان اعتمادشان را نسبت به شما از دست بدهند.

وب پوش ایده‌های مختلفی درباره انواع استایل کژوال به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. علاوه بر استایل‌های پیشنهادی، می‌توانید با سلیقه خودتان لباس‌های مختلف را ست کنید و استایل غیر رسمی مردانه منحصر به فردی بسازید. وب پوش برای آقایان ایرانی با سلیقه‌های متفاوت لباس‌های متنوعی عرضه می‌کند که با ترند روز نیز مطابقت دارند.


نظرات