مجله وبپوش فروشگاه وبپوش تماس با ما

 

 همه چیز درباره تاریخچه پولوشرت و تفاوت آن با تیشرت

احتمالاً در کنار چند دست لباس و تیشرتی که در کمد دارید، چشمتان به پیراهن یا تیشرت‌های دکمه داری بخورد که تا قبل از این، همه آن‌ها را با یک نام یعنی تیشرت نام می‌بردید. در این مطلب، وب‌ پوش قصد دارد شما را با پولوشرت آشنا کند و بگوید که پولوشرت چیست و تفاوت تیشرت و پولوشرت چگونه مشخص می‌شود. قبل از هر چیز با آمدن تابستان مسلماً یکی از پرطرفدارترین لباس‌هایی که می‌تواند نظرتان را جلب کند، تیشرت است چراکه گرمای تابستان برای یک آقای خوشتیپی چون شما، مجابتان می‌کند که از تیشرت یا پولوشرت و در کل لباس‌های راحت استفاده کنید.
 

پولوشرت چیست؟

اگر تا قبل از خواندن این مطلب تمام تیشرت‌های آستین کوتاه را به یک نام صدا می‌کردید، احتمالاً امروز بعد از خواندن این مطلب انقلابی در افکارتان به وجود بیاید. آیا می‌دانستید که تیشرت‌های دارای یقه درواقع تیشرت نیستند و پولوشرت نام دارند؟ پولوشرت‌ها، همان پیراهن‌های یقه دار و دکمه داری هستند که اغلب با یک برند کوچکی در سمت راستشان در قسمت قفسه سینه، به تن مردان خوش‌ پوش می‌بینید. اگر بخواهیم یک تعریف دقیق از این نوع پیراهن برایتان بگوییم، می‌توان ورزشکاران تنیس یا گلف را نام برد. اگر دقت کرده باشید، تیشرت‌هایی که تن این نوع ورزشکاران است، دکمه‌دار و یقه‌دار بوده که به پولوشرت معروف هستند. برخی از این پلوشرت‌ها در قسمت سمت چپشان روی قفسه سینه دارای جیب بوده و برخی هم فاقد جیب هستند؛ بنابراین نوع آن بستگی به انتخابتان دارد. برخی افراد ترجیح می‌دهند که هر لباسی که تن می‌کنند، دارای جیب باشد تا عینک، خودکار، کارت و یا برگه‌ای را که دارند، داخل آن قرار دهند.
 
پولوشرت مردانه چیست
 
بنابراین در پاسخ به اینکه پولوشرت مردانه چیست؟ می‌توان گفت نوعی از تیشرت‌ با آستین‌های کوتاه که دارای یقه و دکمه بوده که در انواع جیب دار و بدون جیب در بازار موجود است؛ اما تیشرت به پیراهن‌های ساده گفته می‌شود که معمولاً بدون دکمه و یقه است؛ فرق پولوشرت با تیشرت هم در همین است. تیشرت‌ها اغلب آستین کوتاه هستند، در حالی که پولوشرت در گذشته به صورت آستین سه ربع هم موجود بوده است. تیشرت‌ها، هم می‌تواند به‌عنوان زیر پیراهنی و هم یک لباس عمومی مورد استفاده قرار بگیرند، در حالی که در مورد پولوشرت‌ها، مسلماً نمی‌توانید این لباسی که از تیشرت ضخیم‌تر بوده را زیر پیراهن به تن کنید، چراکه خودش به‌ تنهایی از جذابیت کافی برخوردار است.
 

تاریخچه پولوشرت

برویم سراغ داستان پولوشرت‌ها؛ شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید مبدأ آغاز این لباس‌ها به چه زمانی برمی‌گردد. اولین استفاده پولوشرت‌ها به مانیپورهای هندی و انگلیسی برمی‌گردد؛ زمانی که ورزشکاران رشته چوگان به‌ عنوان پیراهن تیمشان از این پولوشرت‌ها استفاده کردند. پولوشرت‌هایی که در مسابقه استفاده شد، پیراهن‌های آستین بلندی بودند که از پنبه ضخیم با یقه پهن درست شده بود. از آن جایی که این لباس‌ها، گرم بوده و چندان شرکت‌ کننده‌ها در مسابقه با آن راحت نبودند، تغییراتی در آن ایجاد شد. به این ترتیب، دکمه‌هایی به یقه لباس اضافه شد تا ورزشکاران در استفاده از لباس راحت باشند. بعدها که جان ای بروکس، مغازه‌دار آمریکایی در سفرش به انگلستان متوجه دکمه‌های روی لباس ورزشکاران شد، با همین ایده شروع به تولید پیراهن‌های دکمه‌دار و یقه دار کرد که شکل و شمایل تکامل‌ یافته آن به‌ صورت امروزی درآمده است.
 

تفاوت تیشرت و پولوشرت

تفاوت پولو شرت با تیشرت به قسمت‌های مختلف این دو لباس برمی‌گردد؛ اما اصلی‌ترین تفاوت آن، مربوط به یقه و دکمه است. همان‌طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، پولوشرت‌ها، یقه‌های برگردان و دکمه دارند؛ در حالی که تی‌شرت‌ها، ساده و بدون دکمه هستند. اما تفاوت واضح‌تر و مشخص‌تر دیگری که می‌توانید از این پولوشرت و تیشرت به دست آورید، به نوع استایل برمی‌گردد. پولوشرت‌ها استایل رسمی‌تر و مجلسی‌تری دارند، در حالی که تی‌شرت‌ها کاملاً اسپرت هستند. البته بد نیست بدانید پولوشرت ورزشی چیست؛ پولوشرت‌های ورزشی نسبت به انواع دیگر پولوشرت‌ها، حالت نیمه‌رسمی و در عین حال ورزشی دارند که برای فعالیت‌های ورزشی گزینه مناسبی هستند.
 
فرق پولوشرت با تیشرت
 
از لحاظ جنس نیز پولوشرت‌ها با تی‌شرت‌ها متفاوت هستند. جنس پولوشرت‌ها معمولاً بافت سفت‌تری از پنبه یا نخ است؛ در حالی که تی‌شرت‌ها جنس لطیف‌تری در مقایسه با پولوشرت‌ها دارند، البته در این مورد تنوع تی‌شرت‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. پولوشرت‌ها دو نوع هستند؛ پولوشرت‌های کلاسیک، گشاد و آزاد بوده و از بالا تا پایین یک اندازه هستند؛ طول آستینشان هم کمی بلندتر از تیشرت معمولی است. پولوشرت های اسلیم، برای افراد لاغر و فیت مناسب است؛ به طوری که افراد چاق با پوشیدن این نوع پولوشرت احساس تنگی شدیدی خواهند کرد. پولوشرت باید طوری باشد که احساس راحتی و تحرک را از شما نگیرد، بنابراین سایزی را انتخاب کنید که از هر طرف ۲۵ تا ۵۰ میلی‌متر آزاد باشد.
 

تفاوت تیشرت و پولوشرت مردانه

پولوشرت یا تی شرت پولو؟! اشتباهی که زیاد پیش می آید! باید دانست که این دو محصول مستقل از هم می باشند. درواقع یکی از واضح ترین تفاوت های پولوشرت و تیشرت در نوع یقه این محصولات می باشد. پولوشرت یقه ی رسمی دارد که معمولا با دو یا سه دکمه بسته می شود. علاوه بر نوع یقه ظاهر این محصول ظاهری راسته تر و بلند تر از تیشرت دارد و در مجموع برای تیپ های رسمی تر و آراسته تر مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول بیش از هر قشری مورد علاقه ورزشکاران در زمینه های تنیس و گلف می باشد و گویی عضو جدا نشدی تیپ آنان است.

 


مقاله مرتبط : تیپ تابستانی مردانه

نحوه ست کردن پولو شرت برای استایل رسمی و اسپرت

برای ست کردن پولوشرت، در نظر داشته باشید که قرار است استایل نیمه‌ رسمی را برای خود تدارک ببینید. در قرارهای کاری و جلسات مهم در فصل تابستان پولوشرت گزینه مناسبی است، اگر نحوه ست کردن استایل آن را بدانید. اگر قصد دارید به‌ عنوان یک استایل رسمی از پولوشرت استفاده کنید، بهتر است موارد زیر را به‌خاطر داشته باشید:
 
ست کردن پولوشرت
 
  • برای ست کردن با پولوشرت، کفش‌های قایقی و کالج گزینه مناسبی هستند. می‌توانید برای رسمی‌تر کردن استایلتان کت اسپورت هم به آن اضافه کنید تا جذاب‌تر به نظر برسید.
  • یک پولوشرت با رنگ خنثی برای پوست‌های تیره مناسب است؛ اما محبوب‌ترین و پرکاربردترین رنگ پولوشرت برای آقایان، معمولاً رنگ سرمه‌ای یا سفید است. در فصل تابستان شما می‌توانید از رنگ‌های مکمل و شاد استفاده کنید. مثلاً نارنجی یا صورتی در ترکیب با سرمه‌ای و یا یک شلوار جین مشکی می‌تواند گزینه مناسبی برای طرفداران تیشرت‌ پوش‌ها باشد.
  • پولوشرت‌ها با شلوار راسته گزینه مناسب‌تری هستند. اما برای داشتن یک استایل اسپورت می‌توانید آن را با انواع شلوار جین، کتان یا کفش کتانی امتحان کنید. اگر آن را با شلوار پارچه‌ای می‌پوشید حتماً راسته باشد.
  • نکته‌ای که باید به‌خاطر داشته باشید، فیت بودن پولوشرت به تنتان است. بهتر است پولوشرت روی شلوار باشد، بنابراین آن را داخل شلوار ندهید. در صورتی که پولوشرت را داخل شلوار داده و کمربندتان با کفشتان ست است، با استایل مناسب‌تری به نظر خواهید رسید. در صورتی که طرفدار سبک کژوال هستید، می‌توانید پولوشرت را با کفش لوفر با کتانی بپوشید.
اگر بنا باشد در یک مغازه لباس‌ فروشی برای داشتن یک استایل جذاب مردانه تابستانی بین تیشرت و پولوشرت یکی را انتخاب کنید، انتخاب شما کدام است؟ اگر می‌خواهید یک استایل شیک و جذاب در تابستان داشته باشید که برای ورزش، موقعیت‌های رسمی و نیمه‌ رسمی، مهمانی و حتی سفر، گزینه مناسبی باشد، پولوشرت را حتماً به کمد لباستان اضافه کنید.
 
شما چه نکاتی را در مورد داشتن یک استایل جذاب با پولوشرت می‌دانید که ما آن‌ها را در اینجا نیاورده‌ایم؟ برایمان بنویسید راز جذابیت پولوشرت‌های شما نسبت به تیشرت چیست.
 
برای مشاهده انواع و قیمت تیشرت آستین بلند مردانه در وب پوش کلیک کنید.

نظرات