مجله وبپوش فروشگاه وبپوش تماس با ما

 

راهنمای کامل انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای لباس مردانه

ست کردن لباس مردانه آن‌ قدرها هم که فکرش را می‌کنید، عجیب‌ و غریب نیست، کافیست با ترکیب رنگ لباس مردانه آشنا باشید و با شناخت رنگ‌‌ها بتوانید ظاهری شیک و زیبا را از آن خود کنید. در ترکیب رنگ‌های لباس مردانه علاوه بر رنگ لباس باید رنگ پوستتان را در نظر بگیرید تا بتوانید استایل جذابی را برای خودتان به ارمغان آورید. در این مورد با وب‌ پوش همراه باشید تا در انتها یک تیپ جذاب و گیرا را برای خود رقم بزنید. به نظر شما ترکیب رنگ در لباس مردانه باید چگونه باشد؟ در سرکار، مهمانی یا در سفر چطور باید لباس بپوشید؟ چه رنگ‌هایی را ست کنید؟ جواب تمام این‌ها را به شما خواهیم گفت.
 

قانون‌های مهم برای ست کردن ترکیب رنگ لباس مردانه

چند اصل اساسی را به‌خاطر داشته باشید و آن‌ها را در تمام ترکیب لباس‌هایتان به کار ببرید. سه قانون اساسی را می‌خواهیم با هم مرور کنیم که به‌خاطر سپردنشان چندان سخت نیست، به‌خصوص اگر جزو آقایان شیک‌ پوشی باشید که لباس پوشیدن برایشان مهم است.
 
ترکیب رنگ های لباس مردانه
 
  • قانون اول به شما می‌گوید که روی رنگ‌های خنثی تمرکز کنید. رنگ‌های خنثی را در نظر بگیرید و تمام آن‌ها را در کنار هم به کار ببرید. منظور از رنگ‌های خنثی، رنگ‌های مشکی، سفید، خاکستری، سرمه‌ای، آبی آسمانی، قهوه‌ای، خاکی و زیتونی است. این رنگ‌ها را می‌توانید به‌ سادگی با رنگ‌های دیگر ست کنید. بنابراین، اگر قرار است انواع پیراهن و لباس‌های خارجی و ایرانی را در کمد لباستان قرار دهید، بهتر است بیشتر آن ترکیبی از رنگ‌های خنثی باشد.
  • قانون شماره دو می‌گوید، حالا به این استایل خنثی کمی رنگ روشن اضافه کنید. البته در این مورد، نیاز به کمی خلاقیت و تجربه هم دارید. اما کم‌کم یاد خواهید گرفت و اصلاً جای نگرانی نیست. دقیقاً تصور کنید قرار است یک غذای رنگی درست کنید که با رنگ‌های روشن روی آن را تزئین می‌کنید. در این قانون تعادل را فراموش نکنید؛ یعنی اگر به رنگ‌های خنثی یک یا دو رنگ روشن اضافه کنید، کفایت می‌کند و قرار نیست رنگارنگ شوید. مثلاً اگر از کت‌ و شلوار زغالی استفاده کردید یک دستمال جیبی زرد یا قرمز می‌تواند جلوه و جذابیت استایلتان را بیشتر کند.
  • اما برویم سراغ قانون شماره سه که مهم‌ترین قانون است؛ رنگ پوستتان را در نظر بگیرید. برای انتخاب رنگ لباس، اول ببینید که این رنگ به پوستتان می‌آید یا نه، البته برخی هم معتقدند اگرچه رنگ پوست در انتخاب رنگ لباس مهم است، اما نباید آن را در اولویت قرار داد. یعنی اگر شما به رنگ لیمویی علاقه دارید و رنگ پوستتان روشن است، خیلی سخت نگیرید. مانع بزرگی برای انتخاب رنگ لیمویی پیش رویتان نیست. هیچ‌چیز قطعی وجود ندارد اما این قوانین می‌تواند کمکتان کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بهترین ترکیب رنگ برای لباس مردانه چیست؟

یک چرخه رنگی برای خودتان در نظر بگیرید و به کمک آن رنگ‌هایی را که با هم ست می‌شوند، انتخاب کنید. سه ترکیب رنگ مناسب وجود دارد که شما را برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای لباس مردانه کمک می‌کند. این ترکیب رنگ شامل موارد زیر می‌شود:
 ترکیب رنگ در لباس مردانه
 
رنگ‌های مکمل 
منظور از این رنگ‌ها، رنگ‌هایی هستند که کاملاً مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. تضاد مشخصی دارند که داشتن همین تضاد آن‌ها را زیبا کرده است. مثلاً رنگ‌های سفید و مشکی مکمل یکدیگرند و در تضاد با هم به زیبایی جالبی خواهند رسید.
 
رنگ‌های آنالوگ
این رنگ‌ها معمولاً در ترکیب رنگ‌ها به‌صورت یک در میان وجود دارند. در واقع تناژی از رنگ‌ها هستند که تا حدی شبیه به هم بوده و زمانی که قصد استفاده از رنگ‌های مکمل را ندارید، می‌توانید رنگ‌های آنالوگ را در کنار هم به کار ببرید.
 
رنگ‌های سه گانه
نوع دیگری از رنگ‌ها هستند که در چرخه رنگی در سه نقطه مساوی قرار گرفته‌اند. مثلث متساوی الاضلاعی را در نظر بگیرید که هر سه رأس آن سه رنگ نشاط‌‌ آور و پرتحرک قرار دارد. البته بهتر است یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی و رنگ‌های دیگر را رنگ پایه برای آن در نظر بگیرید. در واقع رنگ اصلی همان رنگ رأس بالایی است که رنگ‌های پایه، دو رأس مجاور را تشکیل می‌دهند.
 

اصول و نکات مهم در مورد ترکیب رنگ لباس‌های مردانه

برویم سراغ اصول و نکات مهمی که در ترکیب رنگ‌های لباس باید در نظر بگیرید. در ادامه به‌صورت جزئی و تا حد امکان رنگ‌هایی را مد نظر قرار دادیم که ممکن است در میان استایل‌ها بیشترین طرفدار را داشته باشند.
 رکیب رنگ لباس مردان
 

ترکیب رنگ لباس‌های محیط کار

در محیط کار اگرچه یک موقعیت رسمی است اما لزوماً نیازی به استفاده از رنگ‌های خنثی و کسل‌کننده نیست. می‌توانید برای لباس محل کار از کت‌وشلوار خاکستری با اکسسوری‌های متناسب با آن استفاده کنید.
 

ترکیب رنگ لباس مردانه اسپرت

اگر می‌خواهید تیپی اسپرت داشته باشید می‌توانید از تیشرت رنگ روشن با شلوار جین و کفش ورزشی سفید بهره بگیرید. ترکیب سفید و جین آبی نیز به همراه کفش ورزشی سفید انتخاب مناسبی است. 
 

ترکیب رنگ لباس مردانه رسمی

اگر بناست در یک موقعیت رسمی یا مجلسی قرار بگیرید بهترین رنگی که می‌توانید انتخاب کنید، رنگ شتری است. ترکیب رنگ شتری و قهوه‌ای در کنار رنگ آبی و قرمز، یک استایل جذاب رسمی بوده و با ترکیب رنگ لباس مجلسی مردانه نیز مناسب است.
 

ترکیب رنگ شلوار و پیراهن

در صورتی که در یک موقعیت غیررسمی قرار دارید، می‌توانید از ترکیبی از رنگ شلوار و پیراهن استفاده کنید که متناسب و البته شاد باشند. مثلاً ترکیب تیشرت یا پیراهن سفید با شلوار جین و کفش ورزشی سفید نیز گزینه مناسبی است.
 

ترکیب رنگ سرمه‌ای در لباس مردانه

یکی از رنگ‌های محبوب و پرکاربرد در لباس‌های مردانه، رنگ سرمه‌ای است. این رنگ را می‌توانید همراه با رنگ‌های روشن به کار ببرید. مثلاً رنگ سرمه‌ای در کنار رنگ سفید کمک می‌کند تا جذاب‌تر به نظر برسید. صورتی کمرنگ و آبی آسمانی نیز انتخاب مناسبی برای رنگ‌های پایه‌ای با رنگ‌های اصلی سرمه‌ای است.
 

ترکیب رنگ جگری در لباس مردانه

در میان ترکیب رنگ لباس مردانه، رنگ جگری را می‌توان از رنگ‌های شیک و کلاسیک نام برد. با رنگ جگری می‌توانید ترکیب رنگ جذابی را برای خود بسازید که البته باید در این مورد هوشمندانه عمل کنید. برای ست کردن با آن باید دنبال رنگ‌هایی باشید که در ترکیب با رنگ جگری متناسب باشد. پیشنهاد وب پوش به شما استفاده از رنگ سرمه‌ای و جگری با هم است. قطعاً یک استایل جذاب و دلربا خواهید داشت که به هیچ عنوان از مد نمی‌افتد. رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری و قهوه‌ای هم در ترکیب با جگری گزینه مناسبی است. 

ترکیب رنگ سبز در لباس مردانه

یکی از اصول ست کردن رنگ لباس مردانه، استفاده از ترکیب رنگ‌ها است. در مورد رنگ سبز هم این نکته را به‌خاطر داشته باشید که ترکیب‌های تونالیته سبز تیره، زیتونی و خاکی می‌تواند گزینه مناسبی برای ست کردن با این رنگ باشد. البته اگر رنگ اصلی‌تان سبز است، در نظر داشته باشید که از رنگ‌های با توجه کمتر و ساده‌تر استفاده کنید که رنگ سبز اصلی را تحت تأثیر قرار ندهد. مثلاً رنگ‌های سرمه‌ای یا سفید در ترکیب با رنگ سبز انتخاب مناسب‌تری است.
 

ترکیب رنگ بژ در لباس مردانه 

رنگ بژ را به‌خوبی می‌توانید با رنگ‌های روشن ترکیب کنید. استفاده از رنگ‌های سفید، آبی یا کرم به همراه رنگ بژ ظاهر جذابی را به شما می‌بخشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ بژ تناژهای مختلفی دارد. مثلاً اگر رنگ بژ با تن زرد را انتخاب کنید، ترکیب رنگ مناسب برای آن استفاده از رنگ‌های تیره‌تر مثل سرمه‌ای یا خرمایی است.
 

ترکیب رنگ مشکی در لباس مردانه

یکی از پرکاربردترین، محبوب‌ترین و جذاب‌ترین رنگ‌ها در ترکیب لباس مردانه، رنگ مشکی است. این رنگ، به‌ سادگی با انواع رنگ‌ها ست شده و می‌تواند یک جذابیت خاصی به شما ببخشد. بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید با رنگ مشکی ست کنید، استفاده از رنگ سفید است. یک ظاهر شیک و رسمی برای ترکیب رنگ پیراهن و شلوار مردانه است.
 

ترکیب رنگ سفید در لباس مردانه

اگر رنگ سفید را انتخاب می‌کنید، دست روی یک رنگ خنثی و جذاب گذاشتید که می‌توانید با رنگ‌های مشکی، آبی و سرمه‌ای و به طور کلی همه رنگ‌ها ست کنید.
 

ترکیب رنگ طوسی در لباس مردانه

طوسی از آن دسته رنگ‌هایی است که تناژهای مختلفی دارد. برای استفاده از آن باید در نظر داشته باشید که کدام تناژ رنگی را با رنگ‌های دیگر ست می‌کنید. تناژ روشن رنگ طوسی با رنگ‌های روشن مثل سفید، آبی یا صورتی مناسب است. تناژهای تیره این رنگ را نیز می‌توانید با رنگ‌های تیره مانند مشکی یا جگری ست کنید.
  
جمع‌بندی
با هم سری به جدول ست رنگ لباس مردانه زدیم، قوانین ست کردن لباس مردانه را بررسی کردیم و انواع نمونه‌ها را به تن زدیم. شما چه ترکیب رنگ جذاب و مناسبی را می‌شناسید که ما آن را در اینجا نیاورده‌ایم؟ برایمان بنویسید استایل مورد علاقه شما چگونه و چه رنگی است.

نظرات